Anomenem Publicitat Sexista a aquella que representa a les dones de manera indigna, que utilitzen de manera parcial o total el seu cos o les seves parts com a un objecte sense relació directa amb el producte. Es vol promocionar o bé associar el producte amb les dones que hi surten. Aquest tipus de publicitat també pot mostrar feines de la llar tradicionalment associades a les dones. També pot ajudar a generar violència de gènere perquè mostra a la dona com un objecte de plaer, per tant inferior a l’home.
Per considerar-se publicitat sexista l’anunci ha de complir una d’aquestes característiques:
1. Utilitzen un llenguatge on les dones semblen invisibles sota el genèric masculí: home, fill, noi, nen... També aquells productes que es dirigeixen en femení encara que el producte o el missatge pugui ser tant per a homes com per a dones (per exemple productes de neteja, electrodomèstics per a la cuina...)
2. Els seus missatges no només exclouen les dones, també les agredeixen.
3. On les dones són tractades com éssers dependents respecte els homes que són els que prenen les decisions. Transmeten la idea que les dones no treballen i són mantingudes pels homes.
4. Identifiquen les dones només com a mares o com a mestresses de casa. Transmeten la idea que les tasques domèstiques només són feines exclusives de les dones i que la seva realització satisfactòria és la que fa que siguin valorades socialment.
5. Transmeten imatges estereotipades de les dones: dolces, amables, sentimentals, amb l’objectiu prioritari de crear un ambient agradable a la llar. També aquells anuncis que donen una imatge negativa de les dones, com a envejoses, pesades, xafarderes...
6. On homes i dones apareixen com a simples objectes eròtics.
No hay comentarios:
Publicar un comentario